טירוף הטיסות באירופה יגיע בקרוב לישראל? מנוי חודשי לטיסות בין ארציות

השקת הקו לדובאי בישראל, צילום: וויזאייר

אירופה נכנסה לסחרור בעקבות מבצע טיסות חודשי של וויז אייר בשם MULTIPASS שמאפשר למי שרוכשים מנוי לטוס לכל יעד שיבחרו אליו מגיעה החברה, בתנאי שטיסת החזור תהיה למקום ממנו המריאו ורכשו את המנוי.

רבים באירופה כבר החלו ליצור הזדמניות חדשות באמצעות מנוי חודשי לטיסות, שמאפשר להם לטוס אחת לחודש הלוך חזור במחיר קבוע מראש באופן חודשי ובלבד שיזמינו את כרטיס הטיסה חמישה ימים מראש.

מנוי חודשי לטיסות, אילוסטרציה - מטוס וויז אייר - צילום: יח''צ וויז איר
מנוי חודשי לטיסות, אילוסטרציה – מטוס וויז אייר – צילום: יח"צ וויז איר

מהפכת הלואו קוסט: כיצד שינו חברות התעופה הזולות את פני עולם התעופה

הופעתן של חברות תעופה זולות, המכונות גם טיסות לואו קוסט, בשנות התשעים, סימנה תפנית דרמטית בעולם התעופה, חברות אלו, כמו ריינאייר, איזיג'ט וויז אייר, הציעו כרטיסי טיסה במחירים חסרי תקדים, תוך צמצום משמעותי בשירותים הנלווים. מהפכת הלואו קוסט טלטלה את תעשיית התעופה המסורתית, והביאה לשינויים משמעותיים הן עבור הנוסעים והן עבור חברות התעופה.

השקת הקו לאבו דאבי בישראל, צילום ארכיון: וויזאייר
השקת הקו לאבו דאבי בישראל, צילום ארכיון: יח"צ וויזאייר

בוויז אייר היו הראשונים ששברו את המחירים הגבוהים לטיסות לאיחוד האמירויות עם טיסות מוזלות לאבו דאבי, בקו שזכה להצלחה גדולה תוך זמן קצר וסחף ישראלים רבים ליעד החדש שנפתח לפני שנים ספורות.

המודל העסקי של חברות הלואו קוסט מבוסס על צמצום עלויות בכל דרך אפשרית, החברות מפעילות מטוסים פשוטים יותר, צוות אוויר קטן יותר, וטסות מנמלי תעופה משניים. כמו כן, הן גובות תשלום נפרד עבור שירותים נלווים רבים, כמו בחירת מושב, כבודה ומזון בטיסה.

היתרון העיקרי של טיסות לואו קוסט הוא המחיר הזול משמעותית בהשוואה לטיסות בחברות תעופה מסורתיות. דבר זה פתח את שערי עולם התעופה בפני קהל רחב יותר של נוסעים, שאפשרו לעוד ועוד אנשים לטוס לחו"ל.

מספר חסרונות, ביטולים וחוויה שונה – אבל מחיר שווה בהחלט

טיסות לואו קוסט מגיעות עם מספר חסרונות, הנוסעים נהנים משירותים מינימליים, המושבים צפופים יותר, וחווית הטיסה פחות נוחה. כמו כן, טיסות אלו נוטות להתעכב יותר, וביטולים עלולים להתרחש בתדירות גבוהה יותר.

הופעתן של חברות הלואו קוסט הביאה לתחרות עזה בענף התעופה. חברות תעופה מסורתיות נאלצו להוריד מחירים ולשפר את השירותים שלהן כדי להתמודד עם התחרות וכתוצאה מכך, טיסות הפכו זמינות ונגישות יותר עבור הציבור הרחב.

וויז אייר פתחה כאמור במהלך שמביא להתקדמות נוספת בשינוי שיטת התמחור של הטיסות ברחבי אירופה וכעת מקווים בישראל שיוכלו בקרוב לפרסם שגם בארץ הקודש התושבים יקבלו טיסות במסגרת מנוי חודשי לטיסות.

מקרה אלימות חריג בבית שמש: חשוד דקר כלב ואת בעליו – ירושלמים – חדשות ירושלים

 

2 תגובות

  1. המושבים מרווחים יותר מבחברות סדירות. אין איחורים ועיכובים כי, מחויבים לזמני עבודה של הטייסים. אם יהיה עיכוב או איחור, יצטרכו לשלוח צוות מחליף. דבר שיחסל כל רווח. צוות דיילים מצומצם יותר כי אין חלוקת אוכל. יש מכירת מזון. מטוסים הכי חדישים כדי להבטיח עמידה בזמנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן