פיקוד העורף נערכים לתרחיש של ירי טילים על יישובים בסביבות נתב"ג

נמל התעופה בן גוריון, ברקע - מטוס אלעל ויישובים סמוכים. צילום: אודי דוד בן דוד

לאור ההסלמה בצפון לצד האיומים של החיזבאללה ותצוגת היכולות בשבועות האחרונים, בצה"ל נערכים לתרחיש של ירי טילים לעבר יישובים הממוקמים בסמיכות לנמל התעופה הבינלאומי בן גוריון.

נמל התעופה בן גוריון, ברקע - מטוס אלעל ויישובים סמוכים. צילום: אודי דוד בן דוד
נמל התעופה בן גוריון, ברקע – מטוס אלעל ויישובים סמוכים. צילום: אודי דוד בן דוד

מגוון תרחישים נבדקים בימים אלו בפיקוד העורף במטרה לנסות להיות מוכנים לרגע בו תפרוץ המלחמה, לאחר הכישלון של מערכות ההגנה בתחילת מתקפת הפתע ב 7/10 שהצליחה למחבלי החמאס מול ישראל.

בוחרים שלא לקחת סיכון: בן גוריון – אחד היעדים המועדפים של החיזבאללה

בצבא בוחרים שלא לקחת סיכון ומבינים שנמל התעופה בן גוריון הוא אחד היעדים המועדפים של החיזבאללה במלחמה הקרובה, לפחות בשעות הראשונות ולכן החלו לבחון היערכיות לתרחישים שונים הכוללים את הירי למרחב כולו עם היישובים המאוכלסים הסמוכים אליו.

בין היתר, בוחנים בצבא את אפשרויות האספקה לאזרחים במידה ויהיו פגיעות בתשתיות הכוללות מים וחשמל וכמו כן את האפשרות בה ייבצר מהאזרחים לצאת מביתם במידה ויהיו תחת מתקפת טילים ממושכת.

משלימים את ההיערכות למלחמה בצפון

במקביל, בצבא משלמים את ההיערכות למלחמה בגזרות השונות לאחר שהיום החיזבאללה המשיך במטחי הטילים והכתב"מים לעבר יישובי הצפון בהם לוחם צה"ל שישב בשטח כינוס נפצע באורח קשה מפגיעת כטב"מ.

מדובר צה"ל נמסר כי " פיקוד העורף נמצא בקשר שוטף בשגר ובחירום עם הרשויות המקומיות, לטובת היערכותן לתרחישי חירום שונים בהתאם לאיום על כל אחת מהרשויות, ונבנית מעטפת בהתאם לתרחישים הרלוונטיים בגזרתה".

מוקדם יותר היום מסרו בדובר צה"ל כי " בהמשך להתרעות שהופעלו על ירי רקטות וטילים במרחב רמות נפתלי בשעה 14:17, מיירט שוגר לעבר מטרה אווירית חשודה שהתבררה כמטרת שווא. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו במרחב מחשש לנפילת שברי יירוט.

מוקדם יותר היום נפצע לוחם צה"ל באורח קשה כתוצאה מפגיעת כטב"ם, הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה".

המראה המרהיב שיוכלו לראות בערי מישור החוף בישראל בימים הקרובים – אפצ'י

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן