מזל טוב: ביטוח לאומי מעדכן על אלפי ש"ח מענק כספי לנולדים לפני שבוע 33

יואב בן צור, נוכחתו מורגשת היטב - שר העבודה והרווחה, הממונה גם על הביטוח הלאומי

ביטוח לאומי ממשיכים להנגיש את השירותים לציבור והערב פרסמו נתונים לגבי קצבה ומענק הניתן להורים לנולדים לפני שבוע 33 ולילדים עצמם כל זמן שהם צריכים.

בניין ביטוח לאומי בירושלים עיר הקודש, צילום: אודי דוד בן דוד
קצבה ומענק לנולדים לפני שבוע 33. בניין ביטוח לאומי בירושלים עיר הקודש, צילום: אודי דוד בן דוד

מוקדם יותר היום פרסמנו על ההישג של השר וסרלאוף באישור הממשלה להענקת מענקים לזכאים בסכום של עד 400 מיליון ש"ח, והערב כאמור, ביטוח לאומי שנמצא תחת משרד העבודה והרווחה מוציא הודעה על קצבה ומענק להורים לילדים שנולדו לפני שבוע 33.

בהודעת הביטוח הלאומי נכתב: " מזל טוב נולד לכם אוצר לפני הזמן המשוער? אם הילד נולד לפני שבוע 33 או אם הילד נולד במשקל הנמוך מ-1,750 גרם יכול להיות שתהיו זכאים לקצבת "ילד נכה"* בגלל הצורך בהשגחה צמודה, ודמי לידה לתקופה ארוכה יותר.

ליקטנו עבורכם מידע נוסף מהביטוח הלאומי עם פרטים חשובים לגבי המענק והקצבה כפי שמפורט להלן. שימו לב, בעידן הנוכחי ניתן לקבל סיוע בכל סניף של ביטוח לאומי באופן מהיר יחסית והכי חשוב, ללא כל עלות.

מענק וקצבה להורים וילדים שנולדו לפני שבוע 33 אלו הם התנאים

הורה לילד פג, הנולד טרם זמנו, עשוי להיות זכאי לקצבת ילד נכה, מגיל 90 יום עד 9 חודשים, בשל הצורך בהשגחה חלקית. הזכאות לקצבה היא למי שעונה על תנאי הזכאות, ועל אחד מהתנאים בהם ילד שנולד לפני שבוע 33 (עד 32+6) או ילד שנולד במשקל נמוך מ- 1,750 גרם. אם הילד הפג זכאי לקצבת ילד נכה בשל עילה אחרת, המזכה בקצבה גבוהה יותר – תשולם לו הקצבה הגבוהה ביותר.

איזה מסמכים צריך להגיש?

תביעה לקצבת ילד נכה אותה ניתן למלא באתר או להוריד או להגיע לקבלת סיוע והסבר בכל סניף של הביטוח הלאומי, סיכום אשפוז מפגייה, סיכומי אשפוז נוספים וכמובן, סיכומים רפואיים עדכניים מרופא המטפל בפג (שנכתבו עד חודשיים לפני הגשת התביעה).

שימו לב, צירוף מסמכים מקיפים לתביעה, יאפשר לביטוח לאומי לבחון את הזכאות לקצבה ללא זימון של הילד לוועדה, אם תיקבע זכאות על סמך המסמכים, תישמר האפשרות לבקש בתוך 45 ימים להיבדק בוועדה בנוכחות הילד.

מהו סכום הקצבה?

ילד הזכאי לקצבה בשל פגות – תשולם עבורו קצבה בשיעור 50% בסך 1,771 ש"ח (החל ב- 01.01.2024).

הקצבה משולמת עד שנה רטרואקטיבית ממועד הגשת התביעה, הקצבה לילד נכה משולמת לחשבון הבנק ב-28 לחודש. מועד תשלום הקצבה עשוי להשתנות בחלק מחודשי השנה לרגל חגים.

ניתן לקבל קצבה לילד נכה עד שנה רטרואקטיבית ממועד הגשת התביעה, בהתאם לליקוי הרפואי ואם הקצבה משולמת בשל עיכוב התפתחותי, ניתן לקבל תשלום רטרואקטיבי של עד חצי שנה ממועד הגשת התביעה.

בנוסף, באפשרותכם לקבל ייעוץ והכנה לוועדה בחינם במרכזי השירות של יד מכוונת, לפני הוועדה מומלץ להכין דף עם כל הבעיות הרפואיות של הילד, ולציין במהלך הוועדה כיצד משפיעות הבעיות הרפואיות על תפקוד הילד וההורים. כמו כן, קבלת קצבת ילד נכה מזכה בהטבות במוסדות וארגונים אחרים.

יואב בן צור, נוכחתו מורגשת היטב - שר העבודה והרווחה, הממונה גם על הביטוח הלאומי
שר העבודה והרווחה, הממונה גם על הביטוח הלאומי, יואב בן צור, נוכחתו ופועלו מורגשים היטב מאז נכנס לתפקיד למען הציבור – צילום: דוברות ביטוח לאומי

בטיחות וסטייל: ליים ודיזינגוף סנטר מזמינים משפחות לעצב קסדות אופנתיות – DaTLV- חדשות תל אביב

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן