אושר סופית ובן גביר מברך: מענק 50000 ש"ח ומסלול מהיר ל100%

מענקים ופיצויים מוגדלים לבעלי עסקים, אילוסטרציה - שטרות כסף. צילום: אודי דוד בן דוד

אחרי שהחוק החדש אושר היום סופית במליאת הכנסת, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי הוא מברך את יו"ר סיעתו, עוצמה יהודית, חבר הכנסת יצחק קרויזר על ההצלחה במהלך החשוב.

החוק אושר: מענק של 5000 ש"ח והכפלת הקצבה, אילוסטרציה - שטרות כסף. צילום: אודי דוד בן דוד
החוק אושר: מענק של 5000 ש"ח והכפלת הקצבה, אילוסטרציה – שטרות כסף. צילום: אודי דוד בן דוד

במסגרת החוק החדש יוענק מענק חד פעמי על סך 50000 ש"ח שיועברו ישירות לחשבון הבנק בנוסף לקצבה חודשית של יותר מ 3000 ש"ח באופן קבוע גם לכאלו שקיבלו הכרה במלחמות הקודמות לאחר שחזרו מהשבי.

החוק עבר לאחר שקודם על ידי ח"כ קרויזר בשיתוך משפחות החטופים והשבים

מליאת הכנסת אישרה אחר הצהריים בקריאה שניה ושלישית ובלי מתנגדים את הצעת חוק 'פדויי שבי' שיזם יו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' ח"כ יצחק קרויזר במשותף עם משפחות החטופים והשבים.

במסגרת הצעת החוק, החטופים מאירועי ה-7 באוקטובר, יוכרו אוטומטית כבעלי דרגת נכות בשיעור של 50% ויזכו בכל הזכויות והמעטפת השיקומית הנלווית המוענקת לנכי צה"ל המוכרים כ-PTSD, עם אפשרות עתידית במידת הצורך לתבוע 100% נכות במסלול ירוק מהיר. כמו כן, ינתן מענק הסתגלות בגובה 50,000 ש"ח, וקצבה חודשית בסך 3,300 ש"ח.

הישג חשוב ומשמעותי מצטרף לחוק בהוספת הוראת שעה לשלוש שנים לצורך טיפול במחלות קשות, מתוך הבנה כי הידע הרפואי אודות מצבם הרפואי של החטופים אינו ידוע. במקביל, התשלום החודשי ישולם גם לפדויי השבי שחזרו ממלחמות ישראל בעבר.

יוזם החוק ח"כ יצחק קרויזר מסר מיד לאחר אישור הצעת החוק: "אני נרגש ליטול חלק בהענקת מעטפת שיקומית לשבויים בעבר ובהווה אין כאן קואליציה ואופוזיציה, ימין או שמאל אולם יש כאן רגשות כנים של כאב ומחויובות מוסרית וריגשית לצד תחושת שליחות היסטורית.

ח"כ קרויזר הוסיף: "אמשיך במחויבותי לפעול בכל הזדמנות לשובם של החטופות והחטופים, לשיקומם של נפגעי ה- 7 באוקטובר ולבצע תיקוני חקיקה וטיפול עתידי בכל שידרש לשיקום המיטבי של אחיינו ואחיותינו הנתונים בצרה ובשביה".

קרויזר חתם את דבריו בהכרת תודה: "אני מודה לבני משפחות החטופים והשבים היקרים שנטלו חלק בגיבוש הצעת החוק, למנכ"ל משרד ראש הממשלה מר יוסי שלי, מנהלת החטופים והשבים במשרד ראש הממשלה, ירון כהן ויעל גורן, משרד הביטחון האוצר, הביטוח הלאומי לשכת עורכי הדין התנועה הקבוצית ומטה המשפחות ולעמיתי יו"ר ועדת העבודה והרווחה ישראל אייכלר, וחברי הכנסת: ולדימיר בליאק וגלעד קריב שבעבודת צוות חוצת מפלגות הצלחנו להעביר את החוק החשוב וההכרחי הזה".

משרד הביטחון, הביטוח הלאומי ומנהלת החטופים מבהירים ומספרים על ההכפלה של התשלום החודשי

משרד הביטחון, הביטוח הלאומי ומנהלת החטופים, הנעדרים והשבים במשרד רה״מ, מעדכנים כי התיקון לחוק תשלומים לפדויי שבי עבר היום בקריאה שנייה ושלישית.

בשלושת השבועות האחרונים התקיימו דיוני הכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת העבודה והרווחה בראשות יו״ר הוועדה חה״כ ישראל יצחק אייכלר.
הצעת החוק הממשלתית מוזגה עם הצעת החוק הפרטית של חברי הכנסת יצחק קרוייזר, ולדמיר בליאק וגלעד קריב והדיונים בוועדה נעשו בהשתתפות נציגי משפחות החטופים והשבים.

כיום חוק פדויי שבי מעניק תשלום חודשי של 1,395 ש״ח לכלל פדויי השבי, לרבות החטופים שחזרו מעזה. בהתאם לתיקון, התשלום החודשי יעלה ל-3,300 ש"ח. כמו כן, בהתאם לתיקון החוק, חטופים שהוכרו כפדויי שבי החל מה-7.10, יקבלו מענק הסתגלות חד פעמי בסך של 50,000 ש״ח.

תיקון חשוב נוסף שבוצע יעניק לחטופי ה-7.10 זכויות כשל נכה צה"ל או נפגע פעולות איבה בביטוח הלאומי בדרגת נכות בגובה 50% בשל פוסט טראומה וזאת ללא קיום הליך של ועדה רפואית.

כמו כן, החוק קובע כי כמענה לצרכים הרפואיים הייחודיים של חטופי ה-7.10, הוחלט על מימון הטיפול הרפואי בהם שאינו נכלל בסל הבריאות או בביטוח הרפואי בהשתתפות המדינה (גם במחלות שהן מעבר לנכות המוכרת).

משרד הביטחון, הביטוח הלאומי ומנהלת החטופים הנעדרים והשבים במשרד רה״מ ימשיכו ללוות את השבים באופן פרטני, כדי לסייע ככל הניתן עם חזרתם וההתמודדות היומיומית.

בן גביר: מברך את חברי על חוק חשוב שהעביר היום לטובת החטופים

בהודעתו כתב השר בן גביר: " מברך את חברי יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר על עוד חוק חשוב שהעביר היום לטובת החטופים – "חוק פדויי שבי".

החוק שעבר קובע, כי חטופי שבעה באוקטובר יוכרו אוטומטית כבעלי דרגת נכות בשיעור של 50% ויזכו בכל הזכויות והמעטפת השיקומית הנלווית המוענקת לנכי צה"ל המוכרים כ-PTSD, עם אפשרות עתידית במידת הצורך לתבוע 100% נכות במסלול מהיר.

כמו כן, ינתן מענק הסתגלות בגובה 50,000 ש"ח, וקצבה חודשית בסך 3,300 ש"ח. הקצבה החודשית תשולם גם לפדויי השבי שחזרו ממלחמות ישראל בעבר. לא מדבר. עושה".

פדויי שבי – החזרה היא רגע מכונן אך צריך לזכור שמדובר בתחילתו של מסע

רוצים את כולם בבית - מחכים לפדויי שבי, אילוסטרציה - טיסת החטופים, צילום: דוברות אל על
רוצים את כולם בבית – מחכים לפדויי שבי, אילוסטרציה – טיסת החטופים, צילום ארכיון: דוברות אל על

נציין שחזרתם של אנשים מהשבי אחרי תקופה ארוכה של התעללות מצד מחבלים היא רגע מרגש שמביא איתו רקע של אידאלים, תקוות, ואתגרים. הקרב המנטלי והרגשי שהם עוברים בו לאחר השבי אינו פשוט, והם זקוקים לתמיכה רבה ומרגשת כדי לשחזר את חייהם.

אחד האיזונים הכרוכים בחזרה מהשבי הוא התמיכה הנפשית. תהליך השחזור אינו מתרחש ביד ריקה. אנשים שחזרו מהשבי צריכים להרגיש שיש להם אנשים שמבינים אותם, שמאמינים בהם, ושמוכנים להעניק להם את התמיכה והעזרה הדרושה. קבוצות תמיכה, טיפול פסיכולוגי, וחיבור למשאבים נוספים הם חיוניים בתהליך זה.

עוד איזון חשוב הוא השקפת העתיד. אחרי תקופה של התעללות ושבי, העתיד עשוי להיראות כמו תפריט ריק של אפשרויות. עזרה ביצירת תוכניות עתידיות, התמודדות עם חלקי החיים היומיומיים ופתרון בעיות כלכליות הם חיוניים.

בנוסף, השחזור דורש גם איזון פיזי. תהליך התעללות והשבי עלול לגרום לפגיעה פיזית רבה. טיפול רפואי, פיזיותרפיה והוראת כישורים חדשים עשויים להיות חיוניים להתמודדות עם הפגיעה הזו.

מימון כלכלי ציבורי – מענקים ממשלתיים כסיוע בהליך השיקום

אך כשנפתח את המרקום למימון הציבורי, ראוי להדגיש גם את הצורך הכלכלי החשוב. תהליך השחזור אחרי שבי אינו נקודה סופית, אלא התחלה למסע ארוך של התאוששות והקמת חיים מחדש. לשם כך, תמיכה כלכלית ממשלתית היא חיונית. התמיכה הזו יכולה לכלול קצבות נוספים, כמו תשתיות להשקעה בהשקעות כלכליות ויצירת משרות, תמיכה בחיפושי עבודה והשתלמויות, והשקעות בתוכניות סוציאליות שמטרתן לסייע לקהל זה לשחזר את עצמם.

לבסוף, חשוב להזכיר את התמיכה החברתית. חזרתם של אנשים מהשבי אינה אירוע אישי בלבד, אלא חוויה שמשפיעה גם על הקהילה סביבם. קהילת הסביבה צריכה להיות מודעת לצרכיהם, להכיר בדרכים לתמיכה ולעזרה, ולהיות חלק מתהליך השחזור.

בסיכום, חזרתם של אנשים מהשבי אחרי תקופה ארוכה של התעללות מצד מחבלים היא רגע שמביא עמו המון תקוות ואת

גרים. התמיכה המקיפה מקרובים, קהילה, ומקצוענים היא חיונית לתהליך השחזור הפיזי, הרגשי והנפשי שלהם. ובנוסף, התמיכה הכלכלית ממשלתית היא עמוקה וקרובה, מבטיחה את התמיכה הכלכלית הדרושה להם כדי להתמודד עם האתגרים הכלכליים שמולם.

עוד בשורה חשובה לאזרחי ישראל, משרד הבריאות מודיע על התרופות שמחיריהם יירדו משמעותית בתוך חודש, כל הפרטים באפצ'י חדשות הבריאות של ישראל

 

12 תגובות

  1. בן גביר ועוצמה יהודית דואגים לחטופים לא פחות מהקפלניסטים. רק שבניגוד אליהם הוא דואג גם לבטחונה של כל המדינה ולא לאגואיזם של קבוצה אליטיסטית אחת.

  2. פדויי השבי ממלחמות ישראל נגד צבאות ערב היו צריכים להתבזות ולהיות בחרדה כי נערמו עליהם קשיים המדינה לא עזרה וסייעה להם ורק כעבור שנים רבות זכו לקומץ אחוזים כאילו עשו להם טובה וכאן 50% ללא מעצור יש לברך על כך מחד ולהצטער על ימים אפלים שהיו רעים לפדויי השבי ומתסכלים והם נושאים אתם את הזלזול אי ההבנה והבורות של המערכת בהבנה ובהכרה של הנכות הפיזית והנפשית

  3. יפה מאוד צעד נכון בכיוון הנכון
    עכשיו מה שנשאר זה להשוות את השכר של המחליטים לשכר של הסובלים
    אין שום סיבה בעולם שהם יטפלו בעצמם יותר טוב והם אפילו לא נפגעו

  4. מגיע להם… זה הכסף הקטן…
    תראו כמה מדינת ישראל מוציאה על המלחמה בגלל תומכי המחבלים ואלו שהאמינו במפלצות אדם ועדיין ממשיכים להאמין בהם…. והמבין יבין

  5. מעניין האם בערוצים 12 13 11 יגידו משהו על זה ועל כך שעוצמה יהודית היא זו שהניע את החוק בשיתוף משפחות החטופים.

  6. קל להעביר חוק כזה שיש כמה עשרות עד מאות בודדים(לא שאני נגד זה רצוי ומבורך) אבל יתומי צהל מגיל 21 שלצערנו יש יותר זה לא בסדר העדיפויות.
    בושה למדינה ששולחת לוחמי מילואים שנהרגים ולילדים אומרים נכיר בכם עד גיל 21 ובגיל 21 אבא שלכם "חוזר" כי זה הגיל שאתה כבר לא קירבה ראשונה לאבא. זה במקרה והילדים מתחת לגיל 21 כי אם הוא נהרג שהילדים מעל גיל זה אז בכלל הוא לא אבא שלכם.
    מקווה שמקבלי ההחלטות ישנו את החוק המטומטם הזה
    יתום צה"ל הוא לא פג תוקף

  7. נשמע פופוליסטי, לפי הפרסום יכלול גם כאלה שמרצןנם עברו את קווי האויב כמו טננבאום, מנגיסטו ועוד.

  8. החוק הוא חוק שלנו, שבויי מלחמת יוהכ שהועבר לפני 20 שנה ע"י עמותת " ערים בלילה" – עמותת חיילי צה"ל שהיו בשבי האוייב.
    תמכנו בתוספות לחוק שהיה קיים מתוך הכרת צרכי החטופים והשבויים ביום שיחרורם.
    אנו פדויי השבי מייחלים לחזרתם המהירה ארצה של כל החטופים השבויים והנעדרים.

    אורי אהרנפלד –
    פדוי שבי
    הנהלת עמותת "ערים בלילה",
    עמותת חיילי צה"ל שהיו בשבי האוייב

  9. לא מאמינים לכם, הרי בסופו של יום תדרשו את הכסף חזרה. אתם ממש לא דואגים לציבור זה הכל אחיזת עיניים. מושחתים נמאסתם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן