מענק כספי חודשי, 50% בחשמל וטלפון ועוד הטבות – ביטוח לאומי מבהירים

כסף, הנחה בטלפון ובחשמל ועוד - צילום אילוסטרציה באמצעות בינג - אודי דוד בן דוד

הרבה אפשרויות נפתחו בשנים האחרונות לתושבי ישראל במטרה לשפר את היכולות הכלכליות של התושבים כשבין היתר ניתנו מענקים והטבות גם אם לא מדובר בהכרח בכאלו שזקוקים להם באופן מיידי ומסתבר שהסיוע הישיר מהווה רק חלק מהסיוע העקיף שמוענק לזכאים גם כמענק ביטוח לאומי.

מענק כספי חודשי, הנחה בטלפון ובחשמל ועוד - ביטוח לאומי מבהירים - צילום אילוסטרציה באמצעות בינג - אודי דוד בן דוד
מענק כספי חודשי, הנחה בטלפון ובחשמל ועוד ביטוח לאומי מבהירים – צילום אילוסטרציה באמצעות בינג – אודי דוד בן דוד

לא אחת אנשים חוששים לבצע את הצעד שיביא אותם להכרה בביטוח לאומי, מסיבות שונות שלא בהכרח משקפות את המציאות בצורה נכונה ומסתבר שלעיתים כדאי לפנות ולברר פרטים לגבי הזכויות המגיעות לתושבי ישראל.

בביטוח לאומי פרסמו היום הודעה ובה נכתב בין היתר: " יש פרסומים שמדברים על הנחות למי שמקבל קצבה מביטוח לאומי, אז בואו נעשה סדר: כדי לקבל הנחות בארנונה, חברת החשמל, תחבורה ציבורית וכו' – הזכאות היא בדרך כלל עבור אנשים עם הכנסה מאוד מאוד נמוכה " כך חלק מלשון ההודעה של המוסד לביטוח לאומי.

מענק כספי חודשי? זה לא כל הסיפור בזכאות ביטוח לאומי – יש גם הטבות מסביב

במסגרת סדרת הכתבות שלנו על מענקים והטבות היום אנו מביאים בפניכם מידע על ההטבות מסביב שיכולים לקבל תושבים שנמצאים זכאים באחד המסלולים של ביטוח לאומי.

בישראל קיימת האפשרות לקבל הבטחת הכנסה שמגיעה קצבת מענק חודשי ומופקדת על ידי ביטוח לאומי על מנת לתת סיוע כלכלי בסיסי לאלו שזקוקים לכך, והיום אנו מביאים בפניכם את רשימת זכויות מקבלי הבטחת הכנסה במוסדות וארגונים אחרים שאינם הביטוח הלאומי כפי שליקטנו עבורכם:

חברת "בזק" ההטבה

50% הנחה בעבור דמי שימוש קבועים בתשלום חשבון הטלפון כשהזכאים הם מקבלי קצבת הבטחת הכנסה.  החוק אינו חל על מי שמחובר לחברות טלפון אחרות כמו "הוט" ו"נטוויזן".
הביטוח הלאומי מעביר לחברת בזק רשימות של מי שעשויים להיות זכאים להטבות. ההנחה אמורה להינתן באופן אוטומטי. קו "בזק" צריך להיות בדירה למגורים בלבד וחייב להיות על שם הזכאי לקצבה.
אין כפל הנחות – הצטרפות למסלול מוזל (חבילת שיחות וכדומה) מונעת את מתן ההנחה. לבירורים ניתן לפנות ל"בזק" בטלפון 199.

חברת החשמל ההטבה

50% הנחה עבור 400 קוט"ש ראשונים בתשלום חשבון החשמל הזכאים הם אלו שמקבלים גמלה להבטחת הכנסה או השלמת הכנסה שהם הורה יחיד ל- 3 ילדים ומעלה או משפחה בת 4 ילדים ומעלה, ונשים מעל גיל 62 המקבלות גמלה להבטחת הכנסה.
הביטוח הלאומי מעביר לחברת החשמל רשימות של מי שעשויים להיות זכאים להטבות. ההטבה אמורה להינתן באופן אוטומטי.
שים לב שחשבון החשמל חייב להיות על שם הזכאי, ובתעריף ביתי בלבד. אם לזכאי יש יותר מחשבון חשמל אחד על שמו, עליו להסדיר את קבלת ההנחה מול חברת החשמל. לבירורים ניתן לפנות לחברת החשמל במוקד 103.

מעונות יום ובתי ספר

הנחה בתשלום עבור מעונות יום ומשפחתונים מוכרים הזכאים הם ילדים שהוריהם מקבלים גמלת הבטחת הכנסה. לבירורים יש לפנות למשרד הרווחה

משרד הבינוי והשיכון

  • סיוע בשכר דירה, דיור ציבורי או סיוע ברכישת דירת קבע מאחת החברות הציבוריות מטעם משרד הבינוי והשיכון.

    חסרי דירה שעונים על תנאי הזכאות ומקבלים גמלה להבטחת הכנסה.

    ההטבה אינה ניתנת באופן אוטומטי.
    לבירור הזכאות להטבה על המבוטח לפנות למשרד הבינוי והשיכון.

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

  • סיוע במימון מסגרות לילדים, סל שעות גמיש והכשרה מקצועית.

    מקבלי גמלת הבטחת הכנסה שהם הורים עצמאיים (משפחות חד הוריות), המעוניינים להשתלב בשוק העבודה.

    פרטים על התכנית לעידוד תעסוקה להורים יחידים, אפשר למצוא באתר משרד הרווחה או בטלפון: 03-6562310

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

  • 50% הנחה בתעריפי נסיעה – באוטובוסים, ברכבת ישראל, ברכבת הקלה, במטרונית, ברכבלית ובכרמלית.

    מקבלי גמלה להבטחת הכנסה

    תעודת הזכאות נשלחת על ידי משרד התחבורה אל הזכאים פעם בשנתיים באופן אוטומטי.
    ההנחה ניתנת למימוש באמצעות ערך צבור לנסיעה בודדת ב"רב-קו" בלבד (לא למנויים חודשיים). יש לעדכן את ה"רב-קו" בזכאות להנחה לאחר שעודכן בפרופיל המתאים באחד ממרכזי השירות להנפקת "רב-קו" או באתר "רב קו אונליין".
  • מימון ליווי של מורה מוסמך בתקופה שלאחר קבלת הרישיון.

    נהג חדש צעיר, שהוכיח שאין לו מי שילווה אותו.

    לפרטים יש לפנות לאתר משרד התחבורה. פרטים באתר משרד התחבורה > נהג חדש ומלווה.

צה"ל

  • הכרה כחייל בודד בעת הגיוס לצה"ל, המזכה בתשלומים מוגדלים וזכויות אחרות.

    מקבלי גמלה מיוחדת לקטין בהבטחת הכנסה.

    יש  לפנות למוקד "חייל בודד" שפעיל 24 שעות ביממה בטלפון
    1111 שלוחה 2.

קופת חולים

  • פטור מתשלום בעבור ביקור במכונים להתפתחות הילד בקופות החולים.

    מקבלי גמלה להבטחת הכנסה שהם הורים לילד עד גיל 9.

    הביטוח הלאומי מעביר לקופות החולים רשימות של מי שעשויים להיות זכאים להטבות.
    לבירורים יש לפנות לקופת החולים בה חבר הזכאי.

רשות המיסים

  • מענק הכנסה ("מס הכנסה שלילי").

    עובדים המשתכרים עד רמת שכר מסויימת.

    לפרטים נוספים ניתן לפנות למוקד הטלפוני של רשות המסים שמספרו 02-5656400, 4954* או באתר האינטרנט של רשות המסים בישראל.

רשות מקומית

הנחה במסי ארנונה.
את שיעור ההנחה  קובעת הרשות המקומית.

מקבלי גמלה להבטחת הכנסה אשר היו זכאים לקצבה בחודש דצמבר 2002 ולא היתה להם הפסקה של 6 חודשים רצופים בקבלת הקצבה.

איך מקבלים את ההטבה?

הביטוח הלאומי מעביר לרשויות המקומיות רשימות של מי שעשויים להיות זכאים להטבה. ההנחה ניתנת על פי הכללים הקיימים של כל רשות מקומית. לצורך קבלת ההטבה יש לפנות לרשות המקומית.

20 תגובות

  1. אני נכנס 76אחוז ,הולכת בקושי עומדת בקושי נעזרת במקל הליכה סובלת כאבים בגב כל הזמן.

  2. מקבליי קיצבת הזיקנה לא רשומים כלל כמקבלי הנחה!!!להזכירכם קיצבת זיקנה למי שאיין לו כלל הכנסה לא מפנסיה ולא חסכון.אשה או גבר בודדים ללא משפחה והם מקבלים קיצבת זיקנה לא רשומים כמקבלים הנחה.לפי הפרוט שביטוח לאומי מעביר.ואני שואל למה??שירתתי בצבא שלוש שנים,עבדתי 50שנה ולא הצלחתי לחסוך ולהגיעה לפנסיה ממקומות העבודה כיום אני מתפרנס מקיצבה בסך2284שח.ואני שואל אייפו ביטוח לאומי.אייפו????

  3. אני גר כ 12 שנים עם אבא שבינתיים הלך לעולמו…אני ממשיך להתגורר בדירה לבד..אני מקבל קצבת ביטוח לאומי והשלמת הכנסה..איך אני במצב זה, אקבל את ההנחות בחשמל, ארנונה, בזק וכו"ל. ? הדירה עדיין רשומה על אבי שנפטר..

  4. עירית ירושלים והעומד ברוש. נכים 83% כללי ו65% אי כושר,לא מקבלים הנחה כלל שבשאר הערים הסף פחות .אבל לחרדים נותנים פתור היכן הצדק היכן בז למשרד הפנים ולראש העיר .בז .תתביישו לכם

  5. אני מקבלת גימלת אזרח ותיק והשלמת הכנסה ביקשתי סיוע ברכישת דירה ולא עזרו לי להפיך גבו ממני 4 אלף שקל כי איחרתי בתשלום עבור הבית שקניתי

  6. יש לי 2 שאלות חשובות.אני מכרתי את דירתי וקניתי דירה.ביקשו מימני לשלם מס שבח.אחרי הנחה שילמתי מעל 13000 שח.האם אני זכאי להחזר?ושאלה שנייה למה אין לי הנחה בחברת חשמל?עולה לי הרבה כסף.תודה.

  7. למה במקום כל ההטבות המגוחכות האלה כל חג,אירוע וסיבה למסיבה,למה ביטוח לאומי לא פועל כדי להעלות את הקצבאות לנכים,פנסיונרים וכו'.כי הוא יודע שהמדינה נותנת בחוק מדינה בכוונה קצבה נמוכה כדי שילכו לעבוד,כשהיא יודעת שלא יקבלו אותם לעבודה מכל מיני סיבות.אז ביטוח לאומי מבין הפוך שלא כדאי להשקיע בשיקום או לימודים ולכן נוצר מצב שהוא מקדים קצבאות בגלל חגים,אבל מוסיף כביכול לחודש עוד כמה ימים לאלה שימשכו את הקצבה מוקדם שהיא גם ככה מאוד נמוכה!!!!

  8. זה מעולה שמקבלים עזרה והטבות במיוחד בתקופה קשה שיש בעיות בריאות ומלחמה ומצבי נפש שמקשים על תפקוד ולהתפרנס בכבוד, השאלה למה אין את ההטבות הללו לנכים שהרי נכה ,חלקם במצב קשה עוד יותר תפקודי בריאותי/נפשי יהיה טוב שכולם יקבלו את אפשרויות ההטבות אותו דבר ,מי שקורא ויש לו השפעה לטפל בזה מברכת אותו ,אותה,ותודה.

  9. מדייקת למשל לנכים רק מעל 100הבנתי יש עזרה והנחה בחשמל לעומת מה שכתוב לאלו שמקבלים הבטחת הכנסה לכן יש להשוות לנכים למשל עם 50אחוז את ההטבות הטובות של מקבלי הבטחת הכנסה.

  10. אני בן 82 ונכה 96% אירוע מוחי תאונת עבודה
    אני לא מקבל הנחה על חשמל מחברת החשמל !הולך בקושי עם הליכון ! לא יכול להרים כף או מזלג ! לא יכול לנעול גרביים או לשרוך נעלים!
    לוקח מעל 20 כדורי תרופות ליום !
    והכי חשוב בעזרת השם אני רוצה למות !!!

  11. נראה שמעודדים אנשים לקבל גמלת השלמת הכנסה ולא לצאת לעבוד במשרה מלאה. כל ההטבות האלה שנותנים. למה שיצאו לעבוד.
    לעומת זאת שחד הוריות שמרוויחות מיל 8000 שח בחודש לא מקבלות כלום.
    ואפילו לא מקבלות עזרה בגביית מזונות כי נראה למישהו שסכום כזה מספיק לפרנס שלושה ילדים שהאבא לא משתתף בנטל????

  12. למה גימלאים שמקבלים קצבה נמוכה מתחת לשכר מינימום ממקום העבדה אינם זכאים להטבןת האלה?
    יש גימלאים שמקבלים 4900ש"ח ממקום העבודה +קצבת זיקנה 2500"ח משלמים 1000ש"ח חשמל 550ש"ח ארנונה 300ש" ח מים 600ש"ח פלאפון400ש"כבלים כי זה הבידור היחיד שלהם מה נשאר למחיה לחודש כשכל שבוע האוכל מתייקר ?
    ומה עם אלה שצריגים אוכל מיוחד
    ככר לחם מקמח מלא לחולי סוכרת או צליאק או חולים אחרים למינהם עולה 15 -16 ש"ח ?זה לא הגיוני שביטוחצלאומי משלם 2% נוספים לקצבה למי שעבד 25 שנה .
    אני עבדתי 35ש" ח מה עם עשר השנים הללו?
    ולמה בכלל לא משלמים קצבה כמו הכנסה המינימום 5700ש"ח.
    איך יכול להיות שדלמתי ביאוח לאומי 35שנה והקצבה 2600ש" ח.איפה כל הכסף?????!!!!! יצאתי לגימלאות ב2007 חליתי בסוכרת ומחלת לב אחרי הפרישה עברתי ניתוח מעקפים היה אי ספיקת כליות למה אני לא יכולה לקבל קצבת נכות?

  13. כל הכבוד.
    זה מאוד עזר לי.
    אם אפשר להעביר לי במייל את המדעה הזה עוד מדעים אחרים.

  14. לא מקבלת שום הטבה למרות שעונה על הקריטריונים. ולמה הנחה בחשמל רק לחד הורית מ3 ילדים ומעלה. אני עם תאומים ונזקקת מאוד ההכנסה מתחת למינימום. מלבד הנחה בארנונה מגיע לי גם בתחבורה ציבורית. ופטור מתשלום בקופ"ח לרופאים מקצועיים שזה מכביד. ונאלצת לותר על ביקור בשל המחיר הכבד. אין הצדקה לכל מה שרשמתם לא יעיל בפועל. כנ"ל לגבי טלפון בזק. אף אחד היום לא מחזיק. והמחיר של יתר החברות הסלולריות זול בהרבה מבזק. נשמח שתתנו הנחה בזה ובכך תועילו ולא רק תתהדרו ב0 הטבות בפועל שלא מוכיחות את עצמן ורק מנפחות לכם את האגו. כתבה ממש בדיחה ולעג לרש.

  15. אני יש לי נכות 100 אחוז אבל אין לי הטבות בחשמל וגם מהחזרים על קנייה של קופת חולים החזריי כספים על נזק מקופת חולים על בטיחוים שלהם שמגיע לי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן