בזק מדווחת על רווחי שיא וצמיחה חזקה למרות אתגרי המלחמה

חיבור של בזק, צילום: אודי דוד בן דוד

קבוצת בזק מפרסמת תוצאות כספיות לרבעון הראשון של 2024

גידול במנועי הצמיחה האסטרטגיים לצד תזרים חופשי חזק

קבוצת בזק פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2024, המציגות גידול מרשים במנועי הצמיחה האסטרטגיים לצד תזרים חופשי חזק.

הכנסות הקבוצה עמדו על כ-2.3 מיליארד שקל, עם עלייה של 2.1% בהכנסות הליבה, שהסתכמו בכ-2 מיליארד שקל. ה-EBITDA המתואם היה כ-917 מיליון שקל, ירידה של כ-19 מיליון שקל, בעיקר עקב השפעות המלחמה, כולל ירידה בשירותי הנדידה בפלאפון ואי חיוב לקוחות מפונים בבזק וב-yes.

עם זאת, התזרים החופשי הסתכם בכ-468 מיליון שקל, עלייה מרשימה של 35.7%.

בזק השקיעה כ-410 מיליון שקל בפיתוח ושדרוג תשתיות התקשורת שלה. בנוסף, שתי חברות דירוג העלו את דירוג האשראי של הקבוצה ל-ilAA ו-Aa2.il.

תומר ראב"ד, יו"ר בזק, ציין:

"תוצאות הרבעון הראשון מבטאות את אסטרטגיית הצמיחה של קבוצת בזק, עם הכנסות של כ-2 מיליארד שקל בתחומי הליבה.

גידול זה נעשה תוך כדי התמקדות בהשקעות משמעותיות בתשתיות מתקדמות, לרבות סיבים אופטיים, טכנולוגיית 5G בסלולר ומעבר לפלטפורמת IP ב-yes, המאפשרות לחברות בקבוצה לספק את שירותי התקשורת המתקדמים ביותר ללקוחות.

אלה הדוחות הכספיים השניים שאנו מפרסמים הכוללים את השפעת המלחמה שאינה מהותית ברמת קבוצת בזק, אך היא מבטאת ירידה ב-EBITDA המתואם של כ-2% בעיקר עקב הירידה בשירותי הנדידה בפלאפון ואי-חיוב לקוחותינו המפונים מבתיהם. יחד עם זאת, תוצאות הרבעון תואמות את ציפיותינו.

אנו ממשיכים לחזק את איתנותה הפיננסית של הקבוצה, תוך הפחתת החוב נטו לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2010. צעד זה מבטיח את יציבותה הפיננסית של בזק ואת יכולתה להמשיך ולהשקיע בפיתוח טכנולוגיות חדשניות ובשירותים איכותיים עבור לקוחותיה גם בעתיד.

חוזקה של בזק, גם בזמנים המורכבים העוברים על מדינת ישראל, מאפשר לה להיות "אי של יציבות" במשק הישראלי. אנו נמשיך לפעול בנחישות למימוש האסטרטגיה, תוך מתן דגש על חדשנות, שירות לקוחות מעולה ותרומה משמעותית לכלכלת ישראל".

חיבור של בזק, צילום: אודי דוד בן דוד
חיבור של בזק, צילום: אודי דוד בן דוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן