מלון בסרביה מוסר מבוקינג לאחר שהודיע לישראלי: "היהודים לא רצויים פה"

ההתכתבות עם המלון בסרביה, צילום: בצלמו

מלון בסרביה הוסר מבוקינג לאחר שהודיע לישראלי שהוא איננו מארח יהודים

מלון בסרביה הודיע לאחרונה לישראלי שניסה להזמין חדר שהוא איננו מארח יהודים. בעקבות כך, פנה ארגון "בצלמו" לחברת בוקינג בדרישה דחופה להסיר את המלון מרשימת האתרים שלה. חברת בוקינג נענתה לבקשה והסירה את המלון לצמיתות.

ההתכתבות עם המלון בסרביה, צילום: בצלמו
ההתכתבות עם המלון בסרביה, צילום: בצלמו

המקרה התרחש כאשר יהודי שפנה למלון Apartman Evim באתר בוקינג קיבל הודעה מבעל המלון שהוא איננו מארח יהודים. האדם פנה בבקשה להתארח לצורך חופשה במלון וניהל דיאלוג עם הבעלים. כאשר נשאל מאיפה הוא מגיע, ענה "מישראל" ואז קיבל את התגובה הבאה: "סליחה, היהודים לא רצויים פה. בבקשה תבטל את ההזמנה שלך."

בעקבות הודעת המלון, פנה ארגון בצלמו בדחיפות לממונה על זכויות האדם בהנהלת חברת בוקינג, בדרישה להסיר את המלון מרשימת האתרים המופיעים בחברה. במכתב צויין כי חברת בוקינג אוסרת כל אפליה ושנאה, וכי אמירה כזו איננה רק פשע שנאה אלא אנטישמיות לכל דבר ועניין.

נעתרו במהירות והמלון בסרביה הוסר מאתר חברת בוקינג

חברת בוקינג נענתה במהירות לפניה והסירה את המלון האנטישמי מאתר החברה. שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר: "אני מודה לחברת בוקינג שנענתה במהירות לפנייתי. האנטישמיות הינה מגיפה כלל עולמית שחמורה לא פחות ממגיפת הקורונה, ועל העולם כולו להתאחד נגדה ביד תקיפה. מי ששונא יהודים איננו משתמש בחופש דיבור, אלא הינו אדם שמונע משנאה ואנטישמיות. חובה לעצור אותו בכל דרך. על הגופים הבינלאומיים להגיד 'עד כאן' ולמנוע כל אנטישמיות בשטחם."

מקרה זה מדגיש את החשיבות של ערנות ושיתוף פעולה במאבק באנטישמיות. ארגונים כמו בצלמו ממלאים תפקיד חשוב בזיהוי מקרים של אפליה ושנאה ופועלים להסרתם מהמרחב הציבורי. חשוב לזכור שאנטישמיות אינה מקובלת בשום צורה, וחובה עלינו לפעול יחד כדי להילחם בה.

קרדיט: ארגון 'בצלמו'

תת אלוף עופר וינטר ימונה לתפקיד ויקבל דרגת ניצב במשטרה? חדשות פרסום ראשון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן