סוף סוף הקלה לנהגים בישראל: ממחר בחצות התקנה מתבטלת וגם הקנסות

רכבים נוסעים בכביש ביום גשום, צילום אילוסטרציה באמצעותת בינג בינה מלאכותית - אודי דוד בן דוד

למרות שרבים ברחבי הארץ טוענים שאין שום היגיון בתקנה שמעצבנת נהגים רבים ברחבי ישראל מכיוון שברכבים שסופקו בישראל בשנתונים האחרונים זה כבר אוטומטי ברוב המקרים, במשך חצי השנה האחרונה היו צריכים הנהגים לוודא בכל פעם שהם מתחילים נהיגה בין עירונית לפי תקנת הדלקת אורות ברכבים.

גם יישומון הוויז פתח בהתראה לנהגים בעקבות התקנה, שמחר בחצות הלילה תגיע לסיומה למשך כחצי שנה, והשוטרים יתפנו לעסוק בנושאים אחרים וחשובים בהרבה ברחבי המדינה.

סוף סוף: ממחר התקנה מבוטלת למשך חצי שנה – כל הפרטים

תקנת הדלקת אורות, רכבים נוסעים בכביש ביום גשום, צילום אילוסטרציה באמצעותת בינג בינה מלאכותית - אודי דוד בן דוד
תקנת הדלקת אורות, רכבים נוסעים בכביש ביום גשום, צילום אילוסטרציה באמצעותת בינג בינה מלאכותית – אודי דוד בן דוד

התקנה שממחר כאמור לא תהיה תקפה למשך חצי שנה, תקנת הדלקת אורות נסיעה ברכבים בישראל, שמחייבת נהגים להדליק אורות רכב בנסיעה בכבישים בין עירוניים בכל שעות היממה, החל מ-1 בנובמבר ועד 31 במרץ למניינם.

מטרת התקנה על פי המחוקק היא לשפר את הנראות של הרכב לנהגים אחרים ולעוברי דרך, ובכך להפחית תאונות דרכים בתנאי ראייה לקויים.

סוגי אורות שיש להדליק עם ובלי קשר לתקנה בזמן החורף הם אורות דרך, אלו הם האורות הקדמיים והאחוריים הסטנדרטיים של הרכב ובמקרים מסויימים גם אורות ערפל, אלו הם אורות חזקים יותר המשמשים לנסיעה בתנאי ראייה קשים, כמו ערפל, גשם שוטף או שלג.

מי מחוייב על פי תקנת הדלקת אורות?

  • כל נהג רכב פרטי, משאית, אוטובוס או אופנוע בנסיעה בכביש בין עירוני.
  • נהגי מוניות, אוטובוסים ומשאיות חייבים להדליק אורות גם בנסיעה בכבישים עירוניים במהלך כל חודשי החורף.

מתי יש להדליק אורות?

  • בין התאריכים 1 בנובמבר עד 31 במרץ, בכל שעות היממה, בנסיעה בכבישים בין עירוניים.
  • בנסיעה בכבישים שאינם מוארים, גם בשעות היום.
  • בתנאי ראייה לקויים, כמו ערפל, גשם שוטף או שלג.

קנס על אי הדלקת אורות:

  • נהג שלא מדליק אורות נסיעה בנסיבות המחייבות זאת צפוי לקנס של 100 ש"ח ושתי נקודות חובה.

חשוב לציין:

  • נהיגה ללא אורות נסיעה עלולה להוות סכנה חמורה הן לנהג והן ליתר משתמשי הדרך.
  • מומלץ להדליק אורות דרך גם בשעות היום, בתנאי ראייה לקויים.
  • חשוב לוודא שהאורות ברכב פועלים תקינים לפני הנסיעה.

נדגיש שתקנת הדלקת אורות נסיעה היא תקנה חשובה שנועדה לשמור על בטיחותם של משתמשי הדרך. נהגים חייבים להקפיד על הדלקת אורות רכב בהתאם לתנאי הדרך ובזמנים המחייבים. אי הדלקת אורות עלולה להוביל לקנס ולסיכון מיותר. ועדיין בחלק גדול מהרכבים החדשים כמעט באופן אוטומטי יש אורות שנדלקים בתחילת הנסיעה.

פשיטה בבית החולים אל אמל: גם שם איתרו הרבה ציוד לחימה – פרסום ראשון

21 תגובות

  1. הבעיה היא שהשוטרים לא מבחינים בין מתי שנדרש עבור בטיחות הנסיעה לבין מתי שכתוב במפורש בחוק גם אם לפעמים זה לא הגיוני ( באמצע היום ביום שימשי בתקופה שהחוק מחייב). לעומת זאת בשעות לקראת חשכה או בתחילת היום לפני שיש אור שמש מספק לתאורה יש הרבה נהגים שנושאים עם רכב כהה ןללא אורות כלל. מה ההסתברות ששוטר יתן דו"ח למי שנוהג כמו בדוגמה לעיל – שואף לאפס

  2. וכאילו שזה מענין את משטרת ישראל
    כל יום אני על הכבישים ורואה אין סוף רכבי משטרה שכלל לא מענין אותם שום דבר לא אורות
    לא נסיעה בימין לא מהירות כיוון שכל יום כל השוטרים ובראשם עומדים משטרת התנועה מבצעים עשרות עברות תנועה בדרך לדוח הבא וכולל סיכון חיים של הנוהגים בכביש בדרך לדוח המיוחל
    חבל שאנחנו במדינה שבה המשטרה היא אוסף עברינים ולא שוטרים למען האזרח והכל מתחיל בראש

  3. שלום רב , האורות שנדלקים בצורה אוטומטית DRL בשמם, מאירים רק את חזית הרכב ולא את חלקו האחורי או את לוח השעונים ולכן יצא החוק למען שיפור הנראות בתנאים שבהם הראות נמוכה אשר בעיקר קורה בתקופה זו , חבל מאוד שהכתבה מתעסק בעלות הכספית ושמה בשול בחשיבות הבטיחות .לדעתי האישית צריך כל השנה לנסוע עם אורות ובכלל לא מבין את ההתנגדות של אותם אוחזי הגה להדליק .

  4. יש טעות באילוסטרציה, בנתיב בו רואים את אחורי המכוניות, יש משאית עם הפנים ואורות אדומים

  5. כל מי שחושב, שמדובר בהקלה, הוא, פשוט, נהג טפש, שאינו מבין, שהפעלת האורות, מגדילה את הסבירות, שמשתמשי דרך אחרים, חראו את מכוניתו, טוב יותר, כך, שהדבר עשוי למנוע תאונות….

  6. כל מי שחושב, שמדובר בהקלה, הוא, פשוט, נהג טפש, שאינו מבין, שהפעלת האורות, מגדילה את הסבירות, שמשתמשי דרך אחרים, יראו את מכוניתו, טוב יותר, כך, שהדבר עשוי למנוע תאונות….

  7. מומלץ לנסוע, באורות דלוקים, כל ימות השנה…
    ככל שמכוניתנו, בולטת יותר, כך הסיכוי לתאונה, פוחת והולך..

  8. רק שיורידו את המס הכי גבוה חזירי ומוגזם בעולם על הרכב הדלק והחלפים ואז יעצרו גניבות רכב ויהיה פה מוש.

  9. כתבה מטעה . לא בוטלה שום תקנה . התקנה הדבילית תחזור שוב בחורף. לרכבים בחדשים יש תאורת לדים קבועה וזה מה שמרגיז . זה עדיין לא פותר אותם מהדלקת תאורה מלאה .

  10. היו צריכים לחוקק נהיגה עם אורות 24/7/365
    המשטרה גם ככה לא אוכפת את החוק הזה,
    גם לא את השמירה על נהיגה בימין הדרך.
    הם מעדיפים חוקים שיוצרים כותרות יפות…
    בגלל זה מספר התאונות לא קטנות

  11. צודק שהרכבים החדשים מגעים והאור נדלק כאשר מנעים את הרכב אבל… רק או בחזית הרכב נדלק מאחור לא נדלק אור כך שבכל מקרה חובה להדליק את האור בחורף ולא להסתפק באור האוטומטי
    האור מאחור חשוב מאוד בזמן נהיגה ביום סגריר
    ובוודאי לא מזיק גם בקיץ להדליק אורות בנסיעה

  12. לענייות דעתי, ייש להדליק אורות דרך\שיידלקו אוטומטית עים הכנסת הרכב להילוך רישון ותחילת תנועה, תמידדדדדדד❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️☝️

  13. התקנה היא הגיונית בעליל . מפרסם הכתבה חי בעיר ולא מודע למתרחש מעבר לגבול גדרה חדרה שם המציאות אחרת והניראות היא חלק חשוב בתנועה בכבישים. באיזורים עם ערפילי בוקר, אבק ואובך.המשמעת הרופפת והרשלנות של הנהגים רבים בסופו של דבר מביאים לאירועים לא צפויים לא עלינו.

  14. התקנה לא משנה את הנהיגה של מטורפים בכביש ורק מיועדת לגרום להחלפת הנורות בתדירות יותר גבוהה

  15. אני לא מצליחה להבין את הנהגים שנוסעים ללא אורות דולקים. מה אתם "מתקמצנים על חשמל?!" עם אורות דולקים אתם נראים ונקלטים יותר טוב במראה של הרכב שנוסע לפניכם, בעיניים של הנהגים הבאים מולכם, באפלולית של מנהרות, בתשומת-לב של הולכי רגל שמבחינים בכם גם מרחוק. מיום שאני נוהגת – נוסעת קיץ וחטרף יום ולילה עם אורותדולקים.ובטח זה פשוט כיום כשהם כבים אוטומטית עם כיבוי המנוע.

  16. זה שהתקנה מיותרת אין ויכוח רק מה הם הדברים היותר חשובים שהשוטרים יעשו ?
    יחנו עלהמדרכות כשהם הולכים לאכול שווארמה?

  17. תקנה מטופשת שעכשיו קשה להיפטר ממנה.
    למה מטופשת? כי מספיק רכב אחד ששכח להדליק אורות ואז הנראות שלו תהה לא צפויה, והסכנה ממנו גדולה בהרבה.
    הטמטום חוגג.

  18. טעות איומה!
    לא מבינה מה ההגיון ומטרת ההשגה מאחורי זה בעיניין התפנות השוטרים, יכולתם לא לדווח בנושא ופשוט לתת למשטרה לשמור זאת לעצמה, עצם העובדה שהנהגים יודעים שהם נמצאים תחת עין בוחנת זה עושה את שלו, ולא נשכח שתמיד מתריאים לנהג כאשר שכח מפאת הסיכון וכמובן כלל בל יעבור על מנת לא להיות כלי רצח, באחרונה זה קנס, סיכון לפגיעה ולתאונות יגדל אנשים יצאו בזול במשפטים על כך על פגע וברח, לאיפה משרד התחבורה הגיע בנותנו אישור לכלי רצח להסתובב חופשי ללא השגחה?! מעוניינים בדילול אוכלוסין? המלחמה שיבשה דעתם? שחררתם מהמרצע דבר אחר ועל טעות זאת נשלם מחיר כבד, הציבור צריך לנקוט עמדה לשגת מהחלטה זו לאלתר, לצאת נגד החלטה זו במידית, משטרת ישראל נמצאת במקום הראשון נגד קטל בדרכים, כול בני משפחותיכם נמצאים בסיכון והנה יתחילו כל הרייסים הכבישים רולטה רוסית תחזור, גניבת רכבים, נהגים חדשים בסיכון רב, הולכי רגל, אופניים, נשמע כי משרד התחבורה מנסה לגרום לפחד ולמנוע מאנשים לעלות לכביש, שחררתם פצצה מתקתקת, יש דברים שאפשר לוותר עליהם את לוותר על זהותך בכביש? האם מותר להסתובב ללא תעודת הזהות שלך או לשאת נשק ללא רישיון נשק עליך? רכב הוא כלי נשק לרצח ומשתשים בו מחבלים וכל עבריין שהרג בחוסר אחריות או השתמש בו במתכוון להגעת יעד ולהיעלם מהיעד, כל אסון שיקרה משטרת ישראל נמצאת תחת איום על שמה והציבור בסופו יצא ויבקש מכול אחד שלובש מדים שילכו הביתה, ומי שיושב על כיסא ההחלטות ומי שהציע להצהיר עליו שיש לו דם על הידיים ועליו לשבת מאחורי סורג ובריח, טעויות עושים אך חשוב מאוד גם לתקן אותם במהרה!.

  19. יש כל כך הרבה מטורפים על הכבישים בישראל , אז מה הבעיה להדליק אורות כל השנה ולוודא שהאפשרות שהנהג ממול יבחין בך, תהיה גבוהה יותר ?? לא מבינה מה התלונות….. יש אמצעי יותר בטוח , למה לא לנצל זאת כל השנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן