12 ארגונים שבהם עשרות אלפי מתנדבים בחקלאות מקימים מועצה משותפת

חקלאות

12 ארגונים, ביניהם "החלוץ" ו"חיבורים בחקלאות", יתאחדו תחת "מועצת ארגוני המתנדבים בחקלאות" במטרה לסייע לחקלאים ולחזק את ערכי הציונות וההתיישבות

ענף החקלאות ספג את אחת הפגיעות הקשות ביותר מפרוץ המלחמה כשאלפי עובדים זרים עזבו את הארץ והשאירו את החקלאים ללא ידיים עובדות. עמותות מתנדבים רבות יצאו לעזרתם של החקלאים ששיוועו לעזרה. תנועת החלוץ, המזוהה עם השמאל הציוני, יחד עם חיבורים בחקלאות, המזוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית, החליטו להשאיר בצד את המחלוקות ולשלב ידיים למען המטרה הציונית החשובה – חיזוק החקלאים והחקלאות במדינת ישראל. יחד הם מקימים בימים אלה את "מועצת ארגוני המתנדבים בחקלאות" אשר תרכז 12 עמותות וגופים של מתנדבים.

המועצה מסייעת למאות חקלאים שונים, ממשקים פרטיים, קיבוצים ומושבים ברחבי הארץ – משניר שבצפון עד לקיבוץ אילות בדרום. למועצה תוכניות התנדבות שונות, כולל מערך שמירות בעשרות חוות חקלאיות בארץ. אלפי מתנדבים קבועים, מתנדבים מחו"ל, ולמעלה מ-70 אלף מתנדבים חד פעמיים. תלמידי תיכון, מתנדבי שירות לאומי, חברות הייטק, חרדים, תמידי מכינות, אנשים עם צרכים מיוחדים, משפחות, עובדי מדינה, פנסיונרים, ועוד – כולם לוקחים חלק.

מעבר לסיוע לחקלאים ולחקלאות, המועצה שמה לה למטרה להעמיק את ערכי הציונות, ההתיישבות והחקלאות בקרב בני נוער, צעירים, בוגרים, ואוכלוסיות שונות ומגוונות נוספות.

כחלק מיצירת לובינג משותף למימוש מטרות המועצה, יצאו השבוע נציגי המועצה ליום חשיפה בכנסת ונפגשו עם חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית. סמנכ"ל חיבורים בחקלאות, יוני מיבסקי, יחד עם סמנכ"ל תנועת החלוץ, סער פוקס, וסיון ינקו גליקמן, רכזת תחום החקלאות בתנועה, נפגשו עם חברי הכנסת מיכאל ביטון, אלון שוסטר, ששון גואטה, יצחק קרויזר ואוהד טל, אשר ברכו על הקמת המועצה ועל האיחוד החשוב בין כל גופי המתנדבים.

החקלאות הישראלית היא ענף חזק ומפותח, שידוע ביכולתו להתמודד עם אתגרים, להסתגל לשינויים, לפתח טכנולוגיות חדשות ולשתף פעולה עם גורמים שונים. אין ספק שגם בעתיד, עם נחישות, יצירתיות ועבודה משותפת- תכונות אלו הן שהופכות את החקלאות הישראלית מקור גאווה ולמודל לחיקוי עבור מדינות רבות ברחבי העולם.

חקלאות
קרדיט תמונות מהחקלאות: אודליה שטרית כהן, חיבורים בחקלאות.
חקלאות
קרדיט תמונות מהחקלאות: אודליה שטרית כהן, חיבורים בחקלאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן