תכינו את הארנקים: החל ממחר בלילה מחיר חדש לליטר דלק

משרד האנרגיה והתשתיות מעדכן: מחירי הדלק לחודש מרץ 2024

מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות מודיע כי מחר, בחצות הלילה שבין חמישי לשישי, יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק.

מחיר חדש לליטר דלק, תא דלק ברכב. צילום: אודי דוד בן דוד
מחיר חדש לליטר דלק, תא דלק ברכב. צילום: אודי דוד בן דוד

מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה והתשתיות מפרסם בכל סוף חודש את מחיר בנזין 95 בתחנה לחודש הבא, בהתאם לנוסחה שנקבעה בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים מחירים מרביים בתחנות תדלוק, התשס"ב-2002.

עלית מחיר הדלק – זה המחיר החדש לליטר דלק כולל מע"מ

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי כולל מע"מ לא יעלה על 7.51 ש"ח לליטר, עליה של 13 אג' מעדכון קודם.
תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר כולל מע"מ, ללא שינוי מעדכון קודם.

בהתאם לצו, מחיר הבנזין בתחנה מתבסס על ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.

בנוסף כולל המחיר סל הוצאות שיווק, מס הבלו ומס ערך מוסף. התרגום לש"ח מתבצע לפי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל לפני שני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.

עליית מחירי הדלק: השפעה על ההוצאות המשפחתיות ועל המשק

עליית מחירי הדלק בשנים האחרונות משפיעות באופן משמעותי על ההוצאות המשפחתיות ועל המשק כולו. משפחות רבות חוות קושי משמעותי בעקבות העלייה, שכן הן נאלצות להוציא סכומים גבוהים יותר עבור נסיעה, חימום הבית ותחבורה ציבורית.

עליית מחירי הדלק גורמת לעלייה משמעותית בעלויות הנסיעה, מה שמקשה על משפחות רבות להתמודד עם התקציב החודשי. משפחות רבות משתמשות ברכב פרטי לצורך נסיעה לעבודה, לבית הספר, לקניות ולפעילויות פנאי.

סולר וגז, המשמשים לחימום בתים רבים בישראל, התייקרו משמעותית בשנה האחרונה. כתוצאה מכך, משפחות רבות נאלצות לשלם סכומים גבוהים יותר עבור חימום הבית בחורף. גם מחירי התחבורה הציבורית עלו בשנה האחרונה, מה שמקשה על משפחות רבות להשתמש בתחבורה ציבורית כתחליף לרכב פרטי.

עליית מחירי הדלק גורמת לעלייה בעלויות הייצור וההובלה של מוצרים רבים, מה שעלול להוביל לעליית מחירים כללית במשק. כמו כן היא משפיעה על עליית האינפלציה, שכן היא גורמת לעלייה במדד המחירים לצרכן. עליית מחירי הדלק עלולה לפגוע בצמיחה הכלכלית, שכן היא מקטינה את הכסף הפנוי שמשפחות וצרכנים יכולים להוציא על צריכה.

3 תגובות

  1. תחבורה ציבורית היא תמיד הרבה יותר זולה מתחבורה פרטית. צריך לחשב את כלל עלויות הרכב הפרטי ולא רק הדלק. הרכב הפרטי שעומד על יד הבית עולה בממוצע יותר מאלף שקל ועוד לא התחלנו לנסוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן