מענקים למילואימניקים: הושג הסכם המיליארדים 20% מהשכר ותנאים נוספים

נחתם הסכם למען משרתי המילואים ובנות/בני זוגם

מענקים למילואימניקים הם רק המקצת ברקע תכנית המיליארדים למילואימניקים: הושג הסכם בין ארגוני המעסיקים על שיפוי למעסיקים והמענים הסוציאליים לצד שיפוי של משרד האוצר למעסיקים

מענקים למילואימניקים תכנית המיליארדים, צילום אילוסטרציה: אודי דוד בן דוד
מענקים למילואימניקים תכנית המיליארדים, צילום אילוסטרציה: אודי דוד בן דוד

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אנחנו משנים את סדרי העדיפויות. הבטחתי שהגיבורים שלנו לא יצטרכו לדאוג לרגע – ואנחנו מקיימים עם הרחבת המעטפת של משרתי המילואים ובני משפחותיהם", שר העבודה יואב בן צור: "אני מבטיח, לעולם לא אתן לפגיעה בזכויות חיילי המילואים ופיטורים שלא כחוק ממקום עבודתם", יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד: ״אנחנו נמשיך לדאוג לרווחתם ולזכויותיהם של משרתי ומשרתות המילואים ולמשקי הבית שלהם שזקוקים לסיוע״, יו״ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי: מדובר במהלך היסטורי שנועד להסיר נטל כלכלי משמעותי

מענקים למילואימניקים ועוד: בהמשך לתוכנית המילואים של שר ושר הביטחון, נחתם הסכם בין ארגון המעסיקים להסתדרות הכללית ובו יעוגנו התנאים הסוציאליים למשרתי המילואים ובנות זוגם לצד צעד תקדימי של שיפוי מהמדינה למעסיקים בגובה של 20% משכרו של העובד המילואימניק.

במסגרת ההסכם, שנחתם בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, הוחלט להעניק עד 8 ימי היעדרות בתשלום לבני זוג של משרתי מילואים שלהם ילדים עד גיל 14, וכן להאריך את תקופת ההגנה בפני פיטורים למי ששירת במילואים יותר מ60 ימים.

עוד הוסכם כי עובדים, אשר לא התאפשר להם לנצל את מלוא ימי החופשה שלהם בשנת 2023 עקב נסיבות הנוגעות למלחמה, יוכלו לגרור את ימי החופשה הבלתי מנוצלים שצברו ב-2023 גם לשנת 2024.

מענקים למילואימניקים – לא רק בכסף: צו הרחבה לכלל המעסיקים והמועסקים במשק

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אנחנו משנים את סדרי העדיפויות. הבטחתי שהגיבורים שלנו לא יצטרכו לדאוג לרגע – ואנחנו ממשיכים לקיים. ההסכם שנחתם היום חשוב למשק הישראלי, למשרתי ומשרתות המילואים הגיבורים והגיבורות שלנו ומשפחותיהם ולחברה הישראלית כולה.

ההסכם היום לראשונה מעניק שיפוי של המדינה למעסיקים ומעגן את התנאים הסוציאליים הנדרשים כעת, כך נפרשת רשת ביטחון נוספת למשרתי המילואים ובני משפחותיהם.

בזמן שבתקשורת עובדים בלחפש אותנו, אנחנו עבדנו בלמצוא את כל הפתרונות עבור המילואימניקים וזו החובה שלי להמשיך ולעשות הכול למען מי שמגן ושומר עלינו עד לניצחון ואחריו".

שר העבודה יואב בן צור:״הערב גיבשנו את ההסכם הקיבוצי להרחבת תקופת ההגנה למשרתי המילואים מ-30 יום ל-60 יום, מתוך הסכמה והבנה עם משרד האוצר, הסתדרות וארגוני המעסיקים.

שר העבודה יואב בן צור ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', צילום: דוברות שר העבודה
שר העבודה יואב בן צור ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', צילום: דוברות שר העבודה

כשר העבודה, אני מבטיח, לעולם לא אתן לפגיעה בזכויות חיילי המילואים ופיטורים שלא כחוק ממקום עבודתם, אעמוד לימינם כחומה בצורה לשמור על זכויותיהם בכדי שיוכלו לפרנס את משפחתם בכבוד.

אני קורא מכאן למעסיקים, תכבדו אותם, תוקירו את אלה שעצרו את שגרת יומם, עזבו את בני משפחתם מאחור ונלחמים בחירוף נפש למען נוכל לגדל את ילדנו בשלווה ובשלום.״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "כבר יותר מ-120 ימים שטובי בנינו ובנותינו מגינים עלינו ומאפשרים לנו להמשיך לחיות בעורף, וההסכם הזה הוא ביטוי לאחריות שלנו לגמול להם ולסייע.

בהמשך למיזם שהשקנו בשבוע שעבר תחת הכותרת 'מגויסים למענכם', שמזמין את המשרתים לקבל שירותי סיוע מגוונים מההסתדרות גם אם הם אינם חברים בארגון, החלטנו כאמור בהסכם זה להרחיב את מטריית ההגנה בפני פיטורים ולהגדיל את העזרה לבני ובנות זוג שמתמודדים עם ניהול משק בית בזמן שיקיריהם נקראו לדגל.

אנחנו נמשיך לדאוג לרווחתם ולזכויותיהם של משרתי ומשרתות המילואים ולמשקי הבית שלהם שזקוקים לסיוע. זוהי חובתנו כחברה לסייע ולגמול להם על תרומתם למדינה ולעם".

יו״ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי: ״כמנהיגות העסקית של ישראל, לקחנו על עצמנו בנשיאות המגזר העסקי את ההחלטה להגן על משרתי המילואים ועל בנות ובני זוגם.

לצד הסכם זה ולראשונה מקום המדינה, המעסיקים במדינת ישראל, ישטפו בגין תשלום ההפרשות הסוציאליות לעובדיהם המשרתים במילואים. מדובר במהלך היסטורי שנועד להסיר נטל כלכלי משמעותי, אשר הוטל שלא בצדק על המעסיקים.

ברצוני להודות לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ, לשר הביטחון יואב גלנט ולשר העבודה יואב בן צור על שיתוף הפעולה בכל הנוגע להבטחת חוסנם של חיילי המילואים ובני משפחותיהם.״

תרומה נוספת של משפחה מכפר חב"ד: עוד יחידה מפוארת למשפחות המטופלים במרכז הרפואי שמיר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן