מענק לכל יום זכאות, למי מחכים? רק 4669 תושבים ביקשו את המענק הזה

מענק לכל יום - אילוסטרציה, שטרות כסף. צילום: אודי דוד בן דוד

רבים ברחבי ישראל כבר ראו הפקדות בחשבונות הבנק שלהם של כספי פיצויים או זיכויים אחרים במסגרת מלחמת 'חרבות ברזל', אולם מסתבר שיש מענקים שלא כולם הספיקו להגיש בקשה לקבלם, למרות שניתן לקבל מענק עבור כל יום זכאות.

מענק לכל יום - אילוסטרציה, שטרות כסף. צילום: אודי דוד בן דוד
מענק לכל יום – אילוסטרציה, שטרות כסף. צילום: אודי דוד בן דוד

למרות שמדובר בכספים שמגיעים לאזרחי המדינה לאחר שההחלטות אושרו על ידי הועדות השונות שעסקו בתחום הסיוע הכלכלי לתושבים ישנם כאלו שלא ביקשו עדיין את מה שמגיע להם על פי חוק.

עומדים בתנאים? צריכים רק להגיש בקשה בהליך פשוט ומקבלים מענק לכל יום זכאות

כבר לפני חודש עדכנו בביטוח לאומי שעד כה הוגשו רק כ-4,669 בקשות למענק, 1,950 מתוכן לא עמדו בתנאי הזכאות שקבעה הכנסת. הזכאות למענק צפויה להימשך גם בחודשים הבאים

התנאים למענק המיוחד די ברורים, כפי שמפורטים בהמשך הכתבה תחת הכותרת נתונים על המענק. הוא מיועד לבני 67 ומעלה ומשולם על ידי הביטוח הלאומי, למי שעבודתו הסתיימה בעקבות המלחמה, שולם עד כה לזכאים בסך של כ-6 מיליון ₪.

המענק המיוחד הועבר בחקיקה בכנסת ב-9.11 ונותן מענה ייחודי למי שפוטר או הוצא לחל"ת בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', כיוון שאין חוק המאפשר דמי אבטלה לגילי 67 ומעלה.

עם העברת החוק, הביטוח הלאומי פיתח מערכת מחשובית חדשה שכוללת, בין היתר, אפשרות להגשת בקשה, סינון של הבקשות לפי תנאי הזכאות ולפי כל הפרמטרים שנקבעו בחוק, תשלום לכל אדם לפי הפרטים האישיים שלו, השכר שהוא הרוויח ועוד.

ימים ספורים לאחר סיום החקיקה המערכת הייתה מוכנה וניתן היה להגיש בקשות לתשלום.

נתונים על המענק

עד כה שולמו בחודשים אוקטובר ונובמבר כ- 6 מיליון ש"ח לאזרחים הזכאים למענק.

עד כה הוגשו מעל ל-4,669 בקשות, מתוכן הביטוח הלאומי העביר תשלום ל-1,610 זכאים.

כ-1,950 בקשות לא עמדו בתנאי הזכאות שהממשלה קבעה (לא תושב ישראל, אין תקופת אכשרה של 3 חודשים, אינו בגיל 67 ומעלה, ממשיך לעבוד אצל המעסיק, יצא לחל"ת פחות מ-14 יום וכו').

עבור 1,102 בקשות לא התקבל דיווח מהמעסיק על הפסקת עבודה.

חשוב לציין, במקרים אלו הביטוח הלאומי פונה כל העת, באופן יזום למעסיקים ולאזרחים עצמם לקבל האישור כדי לקדם את הטיפול בבקשה.

בעקבות פניות יזומות אלה, הביטוח הלאומי קיבל במהלך סוף השבוע האחרון, 555 בקשות שהועברו מיידית לתשלום.

תשלום המענק

התשלומים עבור מענקי 67 ומעלה מועברים אל הזכאים באופן שוטף ללא כל צורך בפעולה נוספת.
סכום המענק מחושב על פי 75% מהשכר הממוצע מעבודה ב-3 מתוך 6 החודשים האחרונים שקדמו להפסקת העבודה – לפי השכר הגבוה מביניהם, אך לא יעלה על 134 ₪ ליום.

כמו-כן, השבוע צפוי להתקיים בכנסת דיון שיקדם הארכת הזכאות לחודשי דצמבר וינואר.

הביטוח הלאומי: "אנו מטפלים בפניות באופן שוטף ומעבירים את התשלום מיידית לזכאים. לצערנו יש פונים רבים שלא עומדים בתנאי הזכאות שנקבעה בחקיקה בכנסת וחשוב לשים לב לכך.

הביטוח הלאומי ימשיך לפנות באופן יזום אל הפונים ואל המעסיקים כדי לוודא שכל המידע קיים לטובת קבלת שירות וטיפול מיידי לבני 67+ שעבודתם פסקה עקב המלחמה".

יודע דברים חסויים? שר הבריאות בביקור בצפון: להיות מוכנים למקרים קיצוניים

11 תגובות

  1. אני בת 64 פנסיונרית שעובדת

    גרה באשקלון ולא אושר לנו לצאת לעבודה , העירייה לקחה את המיגונית שלי למי שפעיל וזקוק יותר.
    שילמו לי את אוקטובר נובמבר על ידי הורדת ימי חופשה האם זה בסדר?

  2. אבל מה, לכל הצעירים למניהם (ובמיוחד בלי ילדים או משפחה) שלא מהעוטף או מהאיזור, לא מגיע כלום. עזבו שכל הארץ נפגעה מבחינה תעסוקתית, אבל ממש לא לכולם מגיע מענקים… בטח שלא לאנשים כמוני…. אז למה בכלל לנסות להגיש בקשה?

  3. אם אני מקבל פנסייה נכות והגיל שלי הינו 65 שנה,האם אני זכאי להגיש בקשה של המענק.
    תודה.

  4. שלום פה מדובר באנשים שעברו גיל פנסיה ועדין עובדים ו +67 ולא מגעה להם לא חלית ולא הבטלה. פתחו בביטוח לאומי מדור מיוחד

  5. אני בגיל מעל 67. עובד כשכיר משכורת חודשית. באוקטובר האחרון לא עבדתי בכלל. המעסיק לא פיטר אותי ולא הוציא אותי לחל"ת. ביקשתי ממנו טופס 100 אך במקום זה נתן לי מכתב בו הוא מצהיר כי לא עבדתי בחודש אוקטובר.
    בטוח לאומי לא מוכן להכיר במכתב הרשמי של המעסיק לצורך קבלת המענק.

  6. ביטוח לאומי???גם אם מגיע מענקים זה רק על ניאר..לא מגיע על חשבון הבנק…ביטוח לאומי רק דורשים כסף…הכול ליפני 6-7 שנים ,כך שבן אדם לא יהכול ליבדוק..ואם מקבלים משאו שנה החרי מורידים כחוב..זה ביטוח לאומי…..אולי הגיע הזמן לשנות מוסד החר לטפל בזכויות ותיפול בקיצבעות זיקנה מענקים…..

  7. האם יש גורם שניתן לפנות אליו לסייע שמעניק חרבות ברזל לבני 67+יוארך לחודש ינואר פברואר לאלה שעבדו בנתבג עד 7/10 שעבודתם הופסקה עקב המלחמה,ותחודש עם התגברות תנועת הנוסעים .(אני למשל מדדתי אורך תורי נוסעים אצל חברה קבלנית שזכתה במכרז רשות שדות התעופה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן