מקלובה עוף ובורגול: המנה החגיגית מהמטבח הערבי עם טוויסט

קרדיט תמונה: FREEPIK

מתחשק לכם לפנק את בני הבית או האורחים עם מנה מסורתית המשלבת טוויסט מעניין? בא לכם לראות חיוך על הפנים ולקבל מחמאות? אז מה דעתכם על מקלובה, המאכל המוכר והאהוב מהמטבח הערבי, בתוספת של כמה מרכיבים ותבלינים מיוחדים? בשורות הבאות נביא מתכון חביב וטעים במיוחד שלא צריך להיות שפים מדופלמים בשביל להכין אותו.

כמה מילים על מקלובה

למעשה, תחת המונח מקלובה מסתתרות כל מיני אפשרויות. העיקרון הוא שמדובר בתבשיל המוכן מאורז ועימו גם בשר וירקות, כאשר הבישול של הירקות והבשר נעשה בחלק התחתון של הסיר. מעל השכבה התחתונה יש את האורז שגם הוא כמובן מתבשל וסופג את טעמי הבשר והירקות. וכך, כאשר התבשיל מוכן הופכים את הסיר על גבי מגש עגול ומקבלים גבעה שבה האורז הוא הבסיס ומעליו הירקות והבשר. וכאמור, על בסיס העיקרון הזה קיימות לא מעט אפשרויות, למשל להשתמש בבורגול במקום באורז, בשווארמה פרגית, ירכי עוף או בשר כבש, ולשלב כמעט כל ירק העולה על דעתכם כגון תפוחי אדמה, בצל, קישואים, כרובית, עגבניות, חצילים, שום, גרגירי חומוס, ועוד.

מתכון טעים במיוחד למקלובה

אז אחרי שאמרנו כל זאת, הינה רעיון למתכון למקלובה עוף מצוינת. מה שצריך שיהיה לכם הוא חצי חבילה של שווארמה פרגית וחבילת ירכי עוף, שתי כוסות בורגול עבה, שני גזרים, חציל ושני תפוחי אדמה – כולם קלופים ושטופים. כמו כן צריך בצל, כוס שמן קנולה, שלוש שיני שום כתוש, כוס גרגירי חומוס מבושל, ולתבלון כף מלח, כפית קינמון, כף בהרט וקורט אגוז מוסקט.

כעת יש לשטוף את הבורגול במים זורמים עם מסננת ולאחר מכן להשרות לחצי שעה עם מים פושרים. לאחר מכן מערבבים אותו עם התבלינים והחומוס. בשלב הבא יש לחתוך לפרוסות את תפוח האדמה והבצל, לגרד את הגזרים בפומפייה ולחתוך קוביות מהחציל. אחרי שהכל מוכן חממו את השמן בסיר ולאחר רתיחה הוסיפו תחילה את החציל ותפוחי האדמה, המתינו חמש דקות והוסיפו את הגזר. אחרי שתי דקות נוספות מוציאים הכל וסופגים את השמן עם נייר.

כעת חותכים את השווארמה לקוביות ושוטפים את הירכיים, מטגנים עם בצל עד הזהבה ומוסיפים את השום לטיגון נוסף של פחות מדקה. עכשיו צריך להניח הכל בסיר וזה אומר לערום את הפרוסות של תפוח האדמה, הבורגול, החציל, הגזר והעופות לפי הסדר הזה, ושוב יוצרים עוד שכבות דומות. יש להוסיף כוס מים, להרתיח ולבשל על להבה נמוכה במשך שעה עד שעה וחצי. כשהמזון מוכן יש להשאירו עם סיר סגור לעשר דקות נוספות, ולהפוך הכל על צלחת בקוטר יותר גדול מזה של הסיר.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן