כל מה שצריך לדעת על החלפת צנרת

קרדיט תמונה: FREEPIK

בעת בה החלטתם לרכוש בית או דירה שכן אינם חדשים ולמעשה לעבור לגור בהם, מומלץ מאוד לערוך בדיקה מקיפה בצנרת וכן להחליפה לפי הצורך. אולם, בדירות חדשות ומודרניות נוהגים להתקין בימינו צנרת מפלסטיק, אך בבתים ישנים יותר עדיין ניתן למצוא צנרת ממתכת ולכן סביר להניח שהינה אכן התמלאה בחלודה. ניתן לומר כי צנרת אשר סובלת מחלודה אכן מעבירה חומרים מסוכנים ולא בריאים למים ואף עלולה להישבר או להיסדק ובעקבות זאת מומלץ להחליפה לפני המעבר לבית החדש.

לצורך תהליך של החלפת צנרת עקב פיצוץ תשתיות וכן גורמים נוספים, ישנם מספר שלבים אשר יסייעו לכם לוודא ביצוע באופן אופטימלי של העובדה.

  1. בחירת סוג הצנרת – באופן כללי צנרת פלסטיק הינה הסטנדרט הנהוג בבניה מודרנית בזכות הגמישות שלה לעומת המתכת וכן בזכות הניקיון שלה בהשוואה לצינורות ממתכת אשר יכולים לפתח חלודה ובעקבות זאת להבעיר אותה למים. בנוסף על כך התקנה של צנרת פלסטיק הינה קלה ונוחה לעומת המתכת אך יש לבחור סוגים נכונים של צינורות פלסטיק.
  2. התאמת סוג הצנרת נעשית בהתייחסות לשני פרמטרים – הראשון הינו האקלים האופייני לאזור הבית וכן מספרם של נקודות המים בבית. השני הינה כמות המים הנוכחת בשימוש שוטף. באזורים עם אקלים יבש וקר כגון ירושלים, מומלץ לבצע שימוש בצנרת מסוג PEX שכן נחשבת לעמידה במקרים של טמפרטורות קיצוניות. באזור הדרום ניתן להשתמש בצנרת מסוג SP אשר יכולה להתנפח ואף להתפוצץ בעקבות טמפרטורות נמוכות באופן קיצוני.
  3. הקוטר של הצינור – ברוב הבתים בישראל ניתן להתקין צינורות אשר הקוטר שלהם הינו 25 מ"מ. בניגוד לכך חשוב מאוד לבדוק ואף להתייעץ עבור כל אחת מנקודות המים בבית טרם בחירת הקוטר המותאם לצינורות.

העלות של החלפת צנרת

המחיר של החלפת צנרת בבית הינה משתנה לפי מספר נקודות המים הנמצאות בבית. בנוסף לפי הרכבה ופירוק של כלים סניטריים וכן לפי הצורך בפירוק של הריצוף אשר ישנו בנקודה והתקנתו מחדש. ניתן להוסיף כי יש לפנות אל כמה גופים מקצועיים וכן להשוות מחירים על מנת לבדוק את המחיר האידיאלי עבורכם אך גם חשוב שהוא יכלול עבודה מקצועית ונכונה.

סיכום

עבודה מקצועית של פירוק הרצפה באופן מקיף, החלפתה של כל צנרת בבית, הרכבה של כלים סניטריים וריצוף חדש ללא ספק עלולה להיות תהליך ועסק יקר למדי. עם זאת, חשוב מאוד לזכור את ההוצאות אשר תחסכו עקב מהלך שיפוץ תשתיות נוספות בבית, שנפגעו כתוצאה מרטיבות, מנזקים בריאותיים אשר עלולים להיגרם לכם עקב שימוש במים מלאים בחלודה וכן על אובדן ערך הנכס שלכם. לכן חשוב מאוד להגיע למסקנה שאן מדובר בתהליך משמעותי ומשתלם מאוד.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן