רואה חשבון לעוסק פטור – המדריך המלא

קרדיט תמונה: FREEPIK

אם הנכם שכירים, עוסקים מורשים, וכן אף בעלי חברה בע"מ, באיזשהו פרק זמן כנראה תזדקקו לקבלת שירות וסיוע מרואה חשבון. ניתן לומר כי רוב האנשים מודעים בהתנהלות הלא פשוטה מול הרשויות ומשרדי הממשלה במדינה. למעשה, המון מסמכים, הרבה פרוצדורה וכן לא מעט ייאוש. כעת תנסו זאת כשהנכם מעוניינים בהקמת עסק עצמאי ועליכם לבצע ניהול באופן בירוקרטי מול מס הכנסה, ביטוח לאומי ועוד. לא נשמע פשוט במיוחד, בדיוק במצב זה ניתן לקבל שירות באמצעות רואה חשבון, שכן הינו בעל ידע מקצועי ומכיר באופן מעמיק את חוקי המס, ואף יעשה בשבילכם את המלאכה המייאשת מול סוגי הרשויות.

מתי דרוש רואה חשבון?

בראש ובראשונה, חשוב לדעת שישנו הבדל בין רואה חשבון ליועץ מס. עבור שניהם ישנה הכשרה באופן מקיף בתחום המיסים אך לרואה חשבון ישנן סמכויות מסויימות שליועץ מס אין. למעשה, פניה לרואה חשבון הינה תלויה באיזו הגדרה הנכם נמצאים. אם הנכם זקוקים לשירות של רו"ח לעוסק פטור , או אם הנכם שכירים, עוסקים מורשים או בעלי חברה בע"מ, עבור כל אחד מהסוגים האלה ישנה הגדרה שונה בחוק, ובעקבות זאת, גם בחובות אל מול הרשויות.

מהו עוסק פטור?

ניתן לומר כי עוסק פטור הינו בעל עסק עצמאי אשר בעל הכנסות עד ל- 100,491 שקלים חדשים בשנה. ממה עוסק זה פטור, למעשה הינו פטור ממע"מ. עוסק פטור לא צריך לשלם מע"מ עבור העסקאות שהוא מבצע, ואף אסור לו לגבות מלקוחותיו מע"מ. בעקבות זאת אינו רשאי להוציא עבור הלקוחות שלו חשבוניות מס, אלא רק קבלות בלבד.

איך ניתן לדעת שרואה החשבון אמין?

לאחר שהוסבר מהו רואה חשבון, רובכם מבינים שברואה חשבון ישנה חשיבות בכל הנוגע להתנהלות הכלכלית של העסק שלכם. עקב כך, מומלץ לחפש אחר רואה חשבון שהינו יהיה מספיק מקצועי וכן יכיר היטב את כל חוקי המס והמלאכה מול הרשויות, ומצד שני שיהיה אמין ויהיה ניתן לסמוך עליו בלי שום חשש.

עלות רואה חשבון

ניתן לציין כי במרבית רואי החשבון לוקחים שכר טרחה חודשי עקב העבודה של ניהול החשבונות, וכן שכר נוסף לדוחות השנתיים והמאזנים. מומלץ לשאול את רואה החשבון שלכם מה נכלל בתוך העלות החודשית, וכמה יעלו הפעולות הנוספות כגון, פתיחת תיק, מילוי הצהרת הון ועריכתם של הדוחות השנתיים והחודשיים.

שורה תחתונה, כאשר הנכם פותחים עסק או שהוא כבר קיים, חשוב מאוד לבחור ברואה חשבון מקצועי ואמין וכן שיבצע את הפעולות הנדרשות ממנו באופן הכי טוב שיש. ללא ספק רואה חשבון איכותי ואמין יעניק שגשוג והצלחה בעסק שלכם וכן יכול למנוע שלל בעיות כלכליות בהמשך.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן