מספר פרמטרים למכירת דירה

קרדיט תמונה: FREEPIK

מכירת דירה בעת תקופה של אי וודאות הינה עניין מאוד מורכב, למעשה הינה עניין אשר מומלץ להיערך ולתכנן מראש. יש לומר כי ישנה טעות נפוצה בקרב מוכרים רבים והיא שהם לא רציניים באמת. כלומר הם מפרסמים את דירתם ברשת האינטרנט, בעיתונים, באמצעות שלט על המרפסת, רק על מנת לדעת כמה הדירה שלהם באמת שווה. ללא ספק ניתן חשוב לומר כי מדובר בצעד משמעותי מאוד מבחינה כלכלית אשר דורש ידע, הבנה ועל מנת להיערך אליו מומלץ להיות מוכנים מראש.

ניפוח מחיר

בנוסף לטעויות בקרב מוכרי דירות ניתן לציין במדריך מכירת דירה זה כי ישנה טעות נוספת משמעותית לא פחות והיא ניפוח המחיר. כלומר בעת בה המוכרים חושבים לעצמם שהדירה לדוגמא שווה 2 מיליון שקלים, יבחרו המוכרים להפריח מעין בלון ניסוי, למשל הם יבקשו 2.5 מיליון שקלים ויצפו שאולי מישהו יבוא וירכוש מהם את הדירה בסכום הזה שכן, בעת בה הקונים לא יסכימו, יסכימו המוכרים לחזור למחיר המקורי. הבעיה הקיימת בגישה זו היא העובדה שזה לא משאיר עבור הרוכשים מקום להתמקחות ביחס למחיר האמיתי. הרוכשים מבינים שמוכר הדירה קצת "קפץ מעל הפופיק" ובוחרים להמשיך הלאה.

חובה סקר שוק

טרם מכירת דירה, חייבים המוכרים לבצע סקר שוק ולא רק דרכה של המכולת בשכונה שלהם או בשמועות אשר מתרחשות בשכונה. לדוגמא אם אומרים לכם שהרצל מכר את דירתו ב – 2 מיליון שקלים אולי זה נכון, אך במקרים רבים ישנה פשוט נטייה אצל מספרי סיפורים להגזים ולעגל. למעשה ככה מחירים מתנפחים, אך אינם ריאליים. לכן, מלבד הבדיקות אחר מחירים אמתיים באזור שלכם באמצעות השכנים או מתווכים, מומלץ לבדוק את המחירים דרך האתר של רשות המיסים. באתר זה מוצגות ומפורטות כל העסקאות של במשך החודשים האחרונים וכן זו אינדיקציה מאוד אידיאלית עבור המחיר הריאלי.

חשוב לא לוותר על עורך דין

מכירה של דירה חייבת להיות מלוות בעורך דין. לא מומלץ בכלל לחסוך בנוגע לסעיף זה. למעשה עורך הדין חייב לוודא שהתשלומים עוברים כצפוי וכנדרש ובמועד המתאים. יחד עם זאת הינו חייב לבדוק שהחוזה אכן מתאים עבורכם ומונע מכם בעיות בעתיד. בנוסף, רצוי ממנו למנוע את התקלות העלולות להופיע בהמשך וכן זאת באמצעות מנגנוני פיקוח ובקרה, שהם יאפשרו למכור את דירתכם ולקבל את תמורתכם תוך תשלומי מס זעירים יותר ככל הניתן. חשוב לזכור שלא מומלץ להסתמך על עורך דין של הקונים בלבד כיוון שעורך דין מטעמם של הקונים הינו מבטיח את זכויותיהם של לקוחותיו.

שורה תחתונה, בעת בה הנכם רוצים למוכר דירה ללא ספק חשוב מאוד לנקוט בצעדים חכמים ולא לבצע טעויות נפוצות אשר עלולות להווה בעיות במכירה עצמה או בעתיד שלה. ניתן להתייעץ עם מומחים וכן לשמוע הצעות רלוונטיות על מנת לבצע מכירה מושכלת ונבונה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן