איך מחליפים בלון גז למנגל בזהירות ובמהירות?

קרדיט תמונה FREEPIK

בשנים האחרונות ישראלים רבים עברו למנגל על גז, המחליף את מנגל הפחמים המסורתי. מדובר כמובן בשדרוג של חוויית הצלייה שהופכת להיות הרבה יותר נקייה וקלה, בלי נפנופים והדלקות מסובכות, בלי להזיע ולהתאמץ, ובלי עשן מחניק. כמו כן, באמצעות מנגל על גז אפשר ליהנות משליטה הרבה יותר גבוהה באש, ובכך להביא לתוצאות יותר מדויקות. יחד עם זאת, בלוני הגז שהם לרוב במשקל 5 ק"ג, נגמרים לאורך הזמן והשימוש ויש צורך להחליפם. בשורות הבאות נסביר איך מחליפים בלון גז למנגל.

כיצד מחליפים את הבלון

מנגל על גז הוא כלי המשמש עקרונית לבילוי והנאה. יחד עם זאת, אין לשכוח שהוא מבוסס על חומר דליק שפועל כמובן בסביבה של אש, ולכן יש להקפיד על כללי זהירות ובטיחות. ראשית, חשוב להגיר את החלקים השונים שכוללים את מיכל הגז, את הווסת ואת הצינור שעליו יושבים החבקים. תפקידו של הווסת הוא לאפשר לגז לזרום אל המנגל בנפח וקצב מסוים מבלי שתעבור דרך הצינור כמות גדולה יותר. בדיוק מסיבה זו חשוב לקנות את הווסת מספק רציני ואמין, וכזה המתאים לבלון שיש ברשותכם. מרכיב נוסף הוא כאמור הצינור שדרכו הגז עובר, וחשוב לזכור שצינורות אלו נתונים לבלאי וצריך להחליפם כל כמה שנים. את הצינור והווסת אפשר להזמין בנפרד או ביחד בערכה הכוללת את שניהם עם חבקים מתאימים.

באשר להחלפת הבלון, יש להדגיש תחילה שלצורך החיבור הראשוני עליכם להזמין טכנאי גז מוסמך. אם מדובר בהחלפה בלבד של בלון קיים, בדקו תחילה שהווסת מתאים לבלון החדש שקיבלתם ואם עברו 5 שנים ומעלה מאז שהחלפתם צינור או ווסת, מומלץ לחדש את הערכת החיבור שלכם. הסתכלו על הבלון שקיבלתם וודאו שאין בו פגמים ניכרים לעין, ולאחר מכן הניחו אותו במקום בטוח שאינו חשוף ישירות לשמש, אינו קרוב לאש או למנגל, וכך שהוא עומד באופן ישר ויציב במיקום מאוורר ופתוח ולא בתוך חלל סגור. כעת אפשר לחבר את הבלון, אך לפני כן לוודא שהסתום סגור לחלוטין וכמו כן  חשוב לפתוח את ברזי המנגל ולהדליק להבה כדי לרוקן את כל הגז שיש בצינור.

כעת ניתן לחבר את הבלון תוך שימוש באביזר תקני, כאשר ההברגה במקרה זה היא לצד שמאל ולא כרגיל לצד ימין. אחרי שהבלון מחובר יש לבחון את החיבורים השונים ולוודא שלא עולה ריח גז המעיד על דליפה. במידה והרחתם גז, אל תדליקו את המנגל.

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן